Zwykła siłownia czy EMS – co wybrać?

/Zwykła siłownia czy EMS – co wybrać?

Zwykła siłownia czy EMS – co wybrać?

Poznaj 7 powodów, dlaczego lepiej wybrać trening EMS zamiast tradycyjnej siłowni

Mimo, że elektrostymulacja mięśni na szeroką skalę jest wykorzystywana w sporcie dopiero od niedawna, zdążyła już zyskać rzeszę zagorzałych fanów. Nic dziwnego, skoro półgodzinna sesja ćwiczeń z wykorzystaniem tej metody odpowiada standardowemu, 1,5 godzinnemu treningowi na siłowni. Korzyści jest więcej – m.in.  Trener Personalny dobiera odpowiedni program treningowy, które dopasowany jest do kondycji, wieku, celów oraz możliwości każdego ćwiczącego.

Poniżej kilka argumentów, które w prosty sposób wytłumaczą, dlaczego nowoczesne treningi tego typu są lepsze od klasycznego treningu siłowego:

Czas treningu:

Trening z elektrostymulacją trwa zaledwie 30 minut – rozpoczyna się od ćwiczeń cardio (rozgrzewki), następnie trenuje się w trybie siłowymi kończy specjalnym masażem. W trakcie sesji EMS angażujemy do pracy wszystkie najważniejsze mięśnie głębokie – pozwala to na harmonijny i dynamiczny rozwój całego ciała.

Odciążenie stawów:

Trening z wykorzystaniem prądu jest nie tylko bardzo skuteczny, ale też nie robi krzywdy naszemu organizmowi. Jest na tyle bezpieczny, że w podłączonym do prądu kombinezonie można wykonywać praktycznie wszystkie rodzaje aktywności – od spokojnego, fizjoterapeutycznego treningu po podnoszenie wolnych ciężarów, czy np. boks. Co ważne – nasze stawy nie są w żaden sposób obciążone, a wykonywanie ćwiczeń nie prowadzi do powstawania mikro urazów mięśni oraz kontuzji.

Częstotliwość treningu:

Korzystając z metody EMS w trybie 2 razy w tygodniu, efekty zobaczymy już po maksymalnie 6 sesjach. Porównywalnie trenując na klasycznej siłowni, potrzebujemy ok 15, 20 treningów, aby zobaczyć te same efekty.

Szybkość spadku wagi:

Taki trening gwarantuje 3 razy szybszy spadek wagi w porównaniu z klasycznymi ćwiczeniami. Jak to możliwe? Podczas ćwiczeń nasz metabolizm jest podkręcony do maksimum – w ciągu zaledwie jednej sesji jesteśmy w stanie spalić od 800 aż do 1200 kalorii!

Utrata cellulitu:

Elektrostymulacja mięśni to super broń w walce z cellulitem. Wszystko dzięki głębokiemu pobudzaniu mięśni, zwiększaniu ich masy, a co za tym  – napięcia tkanki łącznej. EMS poprawia krążenie krwi oraz koloryt skóry, pozytywnie oddziałuje też na metabolizm i spalanie tłuszczu. Efekt? Pięknie wyrzeźbione nogi bez grama cellulitu!

Trening mięśni głębokich:

Zwykła siłownia tego nie potrafi – podczas sesji treningowej z elektrodami ich precyzyjne umiejscowienie działa jednocześnie na dziewięć głównych grup partii mięśniowych, co maksymalizuje efekt ćwiczeń.

Koszt treningu:

Porównując koszty także metoda EMS wychodzi na prowadzenie. Średnia cena treningu EMS to koszt ok. 125 zł przy wykupie pakietu 8 sesji. W tej kwocie zawiera się opieka Trenera Personalnego oraz karnet. Porównywalnie za Trening Personalny na siłowni zapłacimy od 100-150 zł i dodatkowo siłownia obciąży nas kosztami za karnet wstępu.

Jak widać, trening z elektrostymulacją to same korzyści. Do tego – wszystko dzieje się szybciej. 3 razy sprawniej pozbywamy się tkanki tłuszczowej i nadprogramowych kilogramów, a do tego zapewniamy sobie redukcję cellulitu i poprawę napięcia i jędrności skóry.  Co ważne – przy każdym ćwiczeniu trenujemy także szkielet mięśniowy.

Poniżej prezentujemy klarowne porównanie treningu z elektrostymulacją  z tradycyjną siłownią w przejrzystej tabeli – oceńcie sami i dokonajcie właściwego wyboru!

zalety treningu EMS

 

2018-09-24T12:08:07+00:00