Jak rozpoznać dobry trening EMS?

Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Metoda treningowa EMS, czyli elektrostymulacja mięśni, zyskuje w Polsce na popularności.
Coraz więcej klubów sportowych oraz firm oferuje w swoim programie ćwiczeń metodę, pod tajemniczym hasłem „EMS”.
Nazwa jest jedna, jednakże każdorazowo oferta różni się, zarówno cenowo jak i w sposobie prowadzenia samych zajęć.
Wiele firm ma na swojej stronie podobny opis samej usługi, jak więc rozpoznać, czy trafiliśmy pod właściwy adres?

Podpowiadamy w kilku punktach, na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze odpowiednich ćwiczeń dla siebie.

1. Trener Personalny

Warto zwrócić uwagę, czy klub lub firma wykonująca usługi metodą EMS proponuje nam opiekę profesjonalnego Trenera Personalnego.
Trener Personalny to osoba, która posiada odpowiednie wykształcenie, skończone kursy oraz certyfikaty potrzebne do pracy. Powinna mieć także doświadczenie zawodowe z zakresu przeprowadzania treningu, znać się na funkcjonowaniu ludzkiego ciała oraz posiadać niezbędną wiedzę dot. treningu funkcjonalnego, ogólnorozwojowego oraz kulturystycznego.
Ważne jest, by Trener Personalny potrafił zaprojektować z wami dietę dostosowaną do waszych celów i motywował do intensywnego i regularnego ćwiczenia.
Prościej – powinna to być osoba znająca się na sporcie.
Umiejętność obsługi samej konsoli maszyny do wykonywania ćwiczeń metodą EMS to za mało, by pracować z ludzkim ciałem!

2. Indywidualnie dobrany program treningowy
Trening EMS, jak każda dziedzina sportu, powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb oraz możliwości każdego ćwiczącego. Osoba z nadwagą musi mieć zupełnie inny program ćwiczeń, niż osoba budująca masę mięśniową lub wracająca do ćwiczeń po kontuzji.

Inaczej ćwiczą osoby regularnie uprawiając sport i traktujące EMS jako formę treningu dodatkowego, a inaczej osoby rozpoczynające przygodę z treningiem funkcjonalnym. Jednym słowem – czy jesteśmy na siłowni, czy na sali fitness, czy trenujemy metodą EMS – musimy mieć dobrane ćwiczenia w taki sposób, aby osiągnąć postawione sobie cele, zauważyć pożądane rezultaty i nie zrobić sobie krzywdy.
UWAGA: Jeśli ktoś podczas treningu EMS powie Wam, że wystarczy 20 minut ściskania piłeczek w jednej pozycji, aby uzyskać każdy wymarzony cel – zapalcie swoje czerwone lampki zdrowego rozsądku. Cudów nie ma. Na każdy sukces trzeba zapracować i podczas treningu dać z siebie wszystko.
3. Cena i obsługa klienta

Cena treningów EMS według nas powinna być adekwatne do cen treningów personalnych na rynku. Jeżeli jest zbyt niska, treningi są schematyczne i pozbawione profesjonalizmu na rzecz masowej usługi, być może warto spróbować treningów w innym studio, by wyrobić sobie zdanie na ten temat.

Warto też zwrócić uwagę na warunki wykonywania treningów, np. czy ćwiczymy jednocześnie w sali z innymi osobami, czy Trener faktycznie jest skoncentrowany tylko na Was i poprawności wykonywanych ćwiczeń funkcjonalnych.

4. Reklama vs rzeczywistość

Na koniec warto zwrócić uwagę na to, kto i w jaki sposób daną firmę, usługę EMS reklamuje. Jeśli w folderach reklamowych oraz w mediach społecznościowych widzimy tylko i wyłącznie znane i szczupłe modelki, aktorki, blogerki modowe – zastanówmy się chwilę, czy przypadkiem osoby te nie przyszły już na trening EMS szczupłe i wysportowane – i takie też z niego wyszły.

Otwieramy studio EMS oraz Centrum Szkoleń!

Już od 1 września zapraszamy do naszego autorskiego studia FitXpress w prywatnej posesji przy ul. Styrskiej  31 w Warszawie! Dbając o Wasze potrzeby, postawiliśmy na kameralne, urokliwe miejsce

Wywiad z FitXpress w Czwórce Polskiego Radia

  Zapraszamy do posłuchania wywiadu z nami, dotyczącego metody EMS! Pełen artykuł oraz wywiad na stronie Polskiego radia: http://www.polskieradio.pl/10/3963/Artykul/1611386,EMS-z-pradem-po-kondycje-i-figure-oraz-na-Piknik Zapraszamy!