Fakty i mity na temat ćwiczeń metodą EMS

/Fakty i mity na temat ćwiczeń metodą EMS

Fakty i mity na temat ćwiczeń metodą EMS

Trening z użyciem elektrostymulacji mięśni (tzw. EMS) zyskuje w Polsce na popularności. Jest to innowacyjny i skuteczny sposób na walkę ze zbędnymi kilogramami. Ponieważ metoda ta jest stosunkowo nowa, wciąż budzi wątpliwości, wywołuje dyskusje oraz przywołuje na myśl wiele pytań, na które postaramy się krótko odpowiedzieć w poniższym artykule. 

Najczęściej zadawane pytania dotyczące treningu z prądem: 

Czy tego rodzaju ćwiczenia są bolesne? 

Zdecydowanie nie! Większość osób ćwiczących tą metodą przyznaje, że trening jest bardzo intensywny, ale przyjemny dla ciała. Nasi podopieczni żartują nawet, że ten rodzaj impulsu pozytywnie ich nastraja i wręcz się od niego uzależniają.  

Czy ten trening jest bezpieczny?  

W stu procentach „tak”. Elektrostymulacja mięśni jest sprawdzoną metodą wykorzystywaną z powodzeniem przez rehabilitantów, fizjoterapeutów oraz chiropraktyków. Dzięki nowocześnie zaprojektowanemu kombinezonowi z wbudowanymi elektrodami, nie trzeba nawet korzystać z zewnętrznego obciążenia. Impulsy oddziałują bezpośrednio na mięśnie, nie obciążając przy tym stawów. Przy tej metodzie nie potrzebujesz żadnego sprzętu do ćwiczeń i wystarczy Ci tylko własne ciało.  

Czy można trenować tą metodą po kontuzji i urazach? 

Zdecydowanie tak! W czasie treningu nie trzeba wykorzystywać dodatkowego obciążenia, więc stawy nie są narażone na przeciążenie. Dopasowane indywidualnie ćwiczenia przez Trenera Personalnego EMS pomagają wzmocnić mięśnie i zabezpieczają przed nawrotem kontuzji. Metoda ta jest wręcz zalecana przez lekarzy i rehabilitantów, w przypadku, gdy schorzenia wykluczają ćwiczenia klasycznymi metodami.  Osoby skarżące się na ból pleców, spowodowany siedzącym trybem życia lub ich przeciążeniem, odczuwają znaczącą poprawę lub całkowite ustąpienie bolesności, zazwyczaj już po jednym treningu z FitXpress. Warto dodać, że metoda elektrostymulacji mięśni ostatnimi czasy zyskuje na popularności także ze względu na wykorzystanie jej w centrach rehabilitacyjnych oraz salonach SPA. 

Czy można stosować trening EMS będąc w ciąży?  

Absolutnie nie! Trzeba też pamiętać, że okres połogu rządzi się swoimi prawami i nakłada pewne ograniczenia związane z wysiłkiem fizycznym.  Natomiast już 6-8 tygodni po urodzeniu dziecka metoda ta jest jak najbardziej wskazana. Trening pozwala na dobranie bezpiecznej intensywności wykonywanych ćwiczeń. Jest też zdecydowanie krótszy niż klasyczny trening na siłowni – trwa tylko 30 minut, co pozwala zaoszczędzić tak cenny dla młodej mamy czas. Tym bardziej, że wspomniana metoda umożliwia wykonywanie treningów personalnych w domu Klienta, pod czujnym okiem Trenera Personalnego z FitXpress. 

Czy każdy może ćwiczyć z elektrodami? Jeśli nie, jakie są przeciwskazania? 

Niemal każdy –  bez względu na wiek oraz kondycję – może stosować metodę elektrostymulacji mięśni. Trening z wykorzystaniem powyższej technologii jest bardzo prosty i intuicyjny. Profesjonalny Trener Personalny zadba o to, by poziom ćwiczeń był dopasowany do potrzeb i możliwości każdego ćwiczącego, bez względu na jego wcześniejsze doświadczenia ze sportem. Podopieczni studia Treningu Personalnego EMS FitXpress mają od 21 – 64 lat.  

EMS Przeciwwskazania

Jedynymi przeciwskazaniami do treningu metodą elektrostymulacji mięśni są: 

  • rozrusznik serca
  • ciąża
  • choroba nowotworowa

 Jak szybko widać rezultaty ćwiczeń? 

Pierwsze efekty stosowania metody EMS pojawiają się już po kilku treningach. Wszystko zależy od genetycznych dyspozycji, intensywności, objętości treningu a także stylu życia oraz stosowania odpowiedniej diety.  Trenując regularnie i z zaangażowaniem można osiągnąć pożądane efekty 3x szybciej niż w przypadku klasycznego treningu siłowego – pod warunkiem, że stosuje się adekwatną dietę oraz wdraża w życie porady i zalecenia Trenera Personalnego.  

Ten trening, jak każda dziedzina sportu, powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz możliwości każdego ćwiczącego. Osoba z nadwagą musi mieć zupełnie inny program ćwiczeń niż osoba budująca masę mięśniową lub wracająca do ćwiczeń po kontuzji. 

Inaczej ćwiczą osoby regularnie uprawiające sport i traktujące EMS jako formę treningu dodatkowego, a inaczej osoby rozpoczynające przygodę z treningiem funkcjonalnym. Jednym słowem –musimy mieć dobrane ćwiczenia w taki sposób, aby osiągnąć postawione sobie cele, zauważyć pożądane rezultaty i nie zrobić sobie krzywdy. 

UWAGA: Jeśli ktoś podczas takiego treningu powie Wam, że wystarczy 20 minut ściskania piłeczek w jednej pozycji, aby uzyskać każdy wymarzony cel – zapalcie swoje czerwone lampki zdrowego rozsądku. Cudów nie ma. Na każdy sukces trzeba zapracować i podczas treningu dać z siebie wszystko.  

2018-06-08T14:39:26+00:00