EMS – efekty i działanie

/EMS – efekty i działanie

EMS – efekty i działanie

Jak działa EMS, czyli ćwiczenia pod prądem?

Metoda elektrostymulacji mięśni EMS w Polsce rośnie w siłę.

A wraz z rosnącą popularnością tej metody w Polsce oraz otwieraniem się kolejnych punktów, w których można wykonywać treningi „pod prądem”, postanowiliśmy dokładnie przybliżyć Wam naszą wizję profesjonalnych sesji EMS oraz rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tej metody.

Coraz więcej słyszy się o miejscach oferujących w swoich usługach program ćwiczeń metodą EMS, które obiecują nam wymarzoną sylwetkę – w mgnieniu oka i bez wysiłku. Naturalnie nasuwa się na myśl pytanie:

Jak to jest możliwe, by trenując zaledwie 2 razy w tygodniu uzyskiwać takie same efekty, które dotychczas były osiągalne jedynie przy regularnych (3-4 razy w tygodniu) wizytach na siłowni i klubach fitness?

Co to jest EMS?

Metoda EMS to stosunkowo nowe pojęcie w branży fitness, jednakże sama metoda elektrostymulacji mięśni jest sukcesywnie rozwijana w fizjoterapii i w sporcie od lat 60. XX wieku, czyli istnieje ponad 50 lat.

Jej skuteczność w kwestii aktywacji mięśni i ich wzmacniania została wielokrotnie dowiedziona naukowo, a dzięki rozwojowi technologii i miniaturyzacji sprzętu wchodzimy w erę wykorzystania tej technologii jako narzędzia treningowego także w sporcie. Warto zaznaczyć, że wyrażenie „narzędzie treningowe” jest tutaj kluczowe.

Jak działa urządzenie do elektrostymulacji?

Konsola EMS, czyli urządzenie do elektrostymulacji, istotnie zastępuje sprzęt siłowy – atlasy, wszelkie maszyny ze stosami ciężarów. Prąd przesyłany poprzez specjalny kombinezon do ćwiczeń, z elektrodami bezpośrednio oddziałującymi na nasze mięśnie, powoduje ich skurcz i zmusza do wykonania pracy dokładnie tak jak w przypadku klasycznych ćwiczeń np. ze sztangą.

Takie rozwiązanie powoduje, że podczas treningu wykorzystujemy minimalną liczbę sprzętów i nie musimy obciążać stawów oraz kręgosłupa ciężkimi ćwiczeniami siłowymi. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie sesji treningowych we własnym domu lub biurze!

Elektrostymulacja daje możliwość jednoczesnego zaangażowania do pracy wszystkich najważniejszych grup mięśni w naszym ciele. To właśnie ta unikalna cecha treningu z elektrodami sprawia, że jest on tak skuteczny i zapewnia efekty już przy 2 treningach w tygodniu. Wysoka intensywność sprawia, że wykonanie pełnego treningu całego ciała (FBW – full body workout) zajmuje zaledwie 30 minut, a nie, jak w przypadku klasycznego treningu, 1,5-2h. Dzięki temu zyskujemy czas, ale, co ważniejsze, jesteśmy w stanie utrzymać przez cały trening wysoką koncentrację i skuteczność wykonywanych ćwiczeń.

EMS swoją prostotą i małym skomplikowaniem ćwiczeń ma bardzo niski próg wejścia dla osób początkujących. Możliwość bezpośredniej stymulacji mięśni oraz wykorzystanie prostych technicznie ćwiczeń sprawia, że już od pierwszego treningu, nawet osoba niemająca styczności z treningiem funkcjonalnym, wykorzysta maksimum swojego potencjału i w całkowicie bezpieczny sposób będzie mogła zmusić mięśnie do pracy.

Przyspiesza to proces adaptacji treningowej i prędkość budowania formy – zwłaszcza wśród osób początkujących i po 50. roku życia. W powyższej grupie, w przypadku klasycznego treningu, co najmniej kilka pierwszych tygodni zajmują adaptacja treningowa oraz nauka czucia mięśniowego.

Trening EMS – czy warto?

Niski próg wejścia i łatwość rozpoczęcia ćwiczeń metodą EMS nie są jednak jednoznaczne z tym, że to prosty trening i że nie zmęczymy się podczas ćwiczeń. Technologia EMS pozwala na łatwe skalowanie poziomu trudności ze względu na cele, wiek oraz poziom sprawności fizycznej. Oznacza to, że charakter treningów będzie się różnić. Nie będzie on taki sam dla 25/30-letniej, aktywnej fizycznie osoby, której celem jest spalenie tkanki tłuszczowej przed sezonem letnim oraz dla 40/50-letniej, z problemami ortopedycznymi, której celem jest powrót do formy bez ryzyka kontuzji.

W każdym z tych przypadków trening z elektrostymulacją pozwoli na aktywacje mięśni już od pierwszych chwil „pod napięciem”, zaangażowanie mięśni głębokich i widoczne efekty już po pierwszych 3-4 tygodniach treningów!

Wraz z postępami treningowymi oraz wzrostem formy, EMS staje się coraz bardziej wymagający, a ćwiczenia bardziej zaawansowane – aby dopasować się do rosnących możliwości ćwiczących i zapewnić ciągłość uzyskiwanych efektów.

Zapraszamy do wypróbowania najnowocześniejszej, sprawdzonej metody treningowej na świecie razem z nami!

 

2018-06-10T10:47:30+00:00